Al-Sabbar
Zuhaira Sabbagh, an Arab woman with an Israeli passport, runs a youth group in Nazareth during her free time. Armed with photographic equipment, the group goes looking for the ruins of Arab villages destroyed by the Israeli army in 1948. The photographic investigations are the way these young Arabs have chosen to peacefully resist Jewish attempts to impose their version of history and obliterate all traces of the Arab population that once lived in these villages. The peaceful exploration of this youth group is met with strong opposition from the Israeli inhabitants of these villages. During her investigations Zuhaira Sabbagh runs into Swiss doctor Hans Bernath and his wife Madeleine, who have been in Israel for 50 years as delegates of the International Red Cross, living through all the most important phases of this Middle East conflict at first hand.