Albert Anker – Malstunden bei Raffael
Endo Anaconda meets Albert Anker where the artist comes closer than anywhere else – in the painter's studio in the village of Ins, one of the very few artist's studios from the 19th century that have been conserved in their original condition. In this space with countless “exhibits” from floor to ceiling, you can explore right down to the farthest corners what Anker loved, admired, longed for, what made him aware of transience and death and what he wanted to have before his eyes at all times.