Alpina vina
In the foothills of the Alps, the alpine terroir is characterized by a cold and snowy winter climate, relatively high altitude vineyards and often steep slopes with many native grape varieties rarely found elsewhere. With a proven history of wine production dating back to Roman times, Alpine wines are a hidden treasure in the heart of Europe. This film series highlights the Alpine wine regions of Switzerland, Italy and France.