Anna Göldin – Letzte Hexe
Glarus, november 1981: the little daughter of a distinguished family finds in her milk at breakfast some pins. The maid Anna Göldin arouses suspicion, a woman of complex sensuality. Both, master and daughter, are under a spell. Anna Göldin is at once dismissed. After that, the daughter is for weeks spitting out 106 pins and her left leg is getting paralyzed. Anna Göldin is getting accused, having bewitched the child. She is fetched back to Glarus. And she can heal the child. Therefor she produces evidence of being a witch. During torture she admits all accusations. On June 18, 1782 she is put to death. Anna Göldin ist he last woman in Europe, who is convicted as a witch by an official high court.