B comme Béjart
With shooting lasting from February to June 2001, Marcel Schüpbach's film follows Maurice Béjart through the labyrinth of creating a new show, a ballet entitled “Lumière”. From rehearsals through to the first night, Béjart led the dance with the amazing youth of his 75 years. He let his passion for life spring up in a work that brings together the music of artists who left a deep mark on his life: Bach, Brel and Barbara. Through his work, the film depicts Béjart the man and the young boy that he still remains. A moving true-to-life portrait.