Balkan Melodie
Over 50 years ago Marcel and Catherine Cellier travelled for the first time behind the Iron Curtain, where they collected the best music in Eastern Europe for years. Marcel Cellier assisted the Rumanian pan flute virtuoso Gheorghe Zamfir and the legendary Bulgarian female vocal choir “Le Mystère des Voix Bulgares” in achieving world fame. The film traces the Celliers’ footsteps in Eastern Europe to meet up again with the protagonists from that time – and to discover new musical treasures.