Battles Of Troy
For Wolfgang Petersen’s film Troy (2004), Warner Bros organised a huge casting in Bulgaria in order to recruit 300 people who look like ancient Greeks. This project was born in a Hollywood studio, executed by a British company who consulted the South African military for the battle scenes. The movie tells the story of Ancient Greece which is set in Asia Minor, a territory we now call Turkey. It is filmed in Malta and Mexico. Krassimir Terziev inquired about these Bulgarian extras, about their hopes and their experiences. He also tried to raise awareness of the methods of some hollywood productions.