In her second feature film, Barbara Albert tackles an ambitious subject: the chaos theory, applied to the daily life of her characters. The filmmaker uses Edward Lorenz' famous «butterfly effect» to set «Böse Zellen» in motion: a butterfly's beating wings set off a tornado above the Gulf of Mexico which causes the crash of an airplane leaving for Europe. A single passenger survives: Manu, a young woman of 24. We see her again five years later, living in a small town in Austria, working in a local supermarket.