Briefe an die Mutter
The words are about a young US soldier in the Vietnam war who falls in love with a Vietcong girl and tries to run away with her despite threatening maximum penalty. Even though the constellation (raps in Swiss German to the sample of a Cuban song from Silvio Rodriguez) looks maybe a bit odd, but a post-modern authenticity is thoroughly given.The clipshifts in regard to the content to an other level because the fight about the love plays only in the head of the protagonist and finishes in his own throes of death.