Cada dia historia
After the revolution in Nicaragua, from the viewpoint of women and mothers. Doña Petrona, from the farm village Regadio, is an irritating but convincing personification of the traditional role of women. Her daughter-in-law wants more freedom and independence and gets into conflicts. Doña Clementina, from the town of Esteli, supports the revolution out the belief that it will open up new possibilities for women. Her daughter wants a career and will eventually study in the USSR. Other young women volunteer for the army and understand their role in the military as part of the battle for better career opportunities for women. Cautiously feeling its way, the film gets closer and closer to the women. We become more acquainted with their daily life in the country, in the town and at the front. As the film becomes more intimate, the rhythm of life in Nicaragua, with all its contradictions, becomes more tangible.