Chère Jacqueline
As a filmmaker myself, and assistant and friend of J. Veuve, I address a letter to the doyenne of french Swiss cinema – as the main thread of the film. With a small digital camera in my hand, I have been Jacqueline for five years. Through my questions and the letter that I address to her, I am discreetly present in this very personal portrayal.