Closed Country
For the first time since the events, they have a chance to confront each other: Charles Sonabend and Fritz Straub, Sabine Sonabend and Sister Anne-Marie. Some 50 years earlier Straub was responsible for the Swiss border post at which the Sonabend family was deported to Germany, into the hands of the Nazis. The sisters at the local nunnery followed to the letter the instructions they received from the local police chief, Heinrich Rothmund. A moment of truth for the survivors on both sides, for both persecutors and the persecuted. A moment also of surprise for the Popowski family, who had been personally welcomed at the border by Rothmund in the same period. The fate of the Sonabend family is closely linked with that of the Popowskis, in a way that Heinrich Rothmund could never have guessed.