Cotgla alva
The filament of a light bulb shines brightly. The secret of this banal and transient phenomenon is to be found in the Alps of canton Grisons, where the film reveals the giant walls of dams, underground galleries that stretch many miles, halls full of machinery, transmission towers, and so on. Monuments, to Man the Builder. The film is above all interested in the technical conditions behind such performance, and beyond the architectural envelope, the spirit of these megastructures. Most of them date back to the economic heyday of the Fifties and Sixties. What brought about this period of euphoria, and what ever happened to it?