Couleur de peau: miel
Following the end of the Korean War 200'000 Korean children were scattered around the world. Jung is one of them, born in 1965 in Seoul and adopted in 1971 by a Belgian family. The film, an adaptation of a graphic novel, revisits several key moments in Jung’s life: the orphanage, his arrival in Belgium, family life, a difficult adolescence. These were the events that led to his acceptance of his diversity. Themes of uprooting, identity, integration, maternal love, as well as the weaving together of a multi-cultural family are also addressed.