Cri de l'âme
Painter Joe Boehler, former soldier, boxer and self-taught artist, says he had to choose between killing people and creating art. This documentary is shot on the eve of a new exhibition of Boehler's work, allowing a new generation of art lovers to discover how great artists transform trauma into something beautiful and meaningful. We accompany Boehler on his journey of self-discovery and celebrate his late-life victories.