Dancing Free
A feature documentary that narrates the return of contemporary dance to Ticino, after it absorbed and reinterpreted various languages throughout its long history. By digging into the style and personality of Virginie Brunelle, Annie Hanauer and Lea Moro, the three main protagonists of the first edition of the Lugano Dance Project festival in May 2022, the Italian-speaking Canton renews its role as the crib of this form of art.