Dans la ville blanche
Paul, a ships's mechanic on a cargo boat, goes ashore one day in Lisbon and makes the acquaintance of loneliness, of keeping silence, and of Rosa, a barmaid. A three-sided relationship develops between Paul, Rosa and Elisa, Paul's wife, who lives in a town on the Rhine. All of Pauls' money is stolen, he follows the tracks of the thief and gets stabbed. Nevertheless, an in spite of Rosa's departure and the distance that separates him from Elisa, Paul gradually recovers.