Dans le lit du Rhône
The river Rhône has been straitjacketed for 150 years, the history of a domination of its course by humans. But the river has not yet been tamed! Following some disastrous floods, a gigantic construction site is in the process of revitalizing it into a larger-sized space. This engaging and poetic film, shot in the company of inhabitants linked to the future of the Rhône, is a journey that prompts universal questioning of our relationship with nature and territory.