Dans nos campagnes
An ensemble portrait of the 2011 Swiss federal elections. Following the fate of three candidates from the French-speaking part of Switzerland, the film sheds light on the richness and complexity of the political ritual. A production by three former students from the University of Art and Design Lausanne, the film also speaks for the representatives of a generation wishing to re-connect with politics. Questioning their era in the first person, they propose taking a new look, at once critical and empathetic, at politics.