Das bessere Leben ist anderswo
Three countries: Bosnia, Cuba and Switzerland. Three people: a shepherd (Enver), a psychiatrist (Emilio) and a nurse (Andrea). The different everyday lives of these three people, their dreams, their aspirations. The film accompanies Enver, Emilio and Andrea over the course of nine years. But what was originally intended to be a film about attaining aspirations evolved into a film about the question as to what shapes our life? Do we? Or do others? Is it fortune? Or fate?