Der Engelmacher
A brilliant inventor of a world-changing energy machine becomes the centre of a reclusive community – and reveals himself as a charismatic yet manipulative spiritual leader. The documentary series reconstructs the hidden power structures surrounding Paul Baumann, the controversial founder of the religious group Methernitha, an internationally connected community that still exists in Switzerland today. At the heart of the series are the powerful testimonies of women – then still girls – who dared to escape a system of psychological and physical abuse.