Der Geist ruft aus der Ferne
The colonial policy of the 19th century also permeates Switzerland. Explorers, naturalists and business people conquer new worlds overseas. They bring cocoa, cotton and exotic plants to the Old World. Cultural treasures dating back to pre-Christian era can also be found among the colonial goods brought back. In his luggage upon returning from his last trip to South America, the famous Swiss naturalist, linguist and diplomat Johann Jakob von Tschudi has a small stone figurine from Tiahuanaco, Bolivia. Today this stone sculpture is housed in the Bern Museum of History.