Despite the strains of his everyday life as a development aid worker in Tanzania, Brian Polkinghorne, a 76-year-old Australian, almost never loses his patience with the Africans. But on the other hand, he denounces the wealthy industrial countries, their cynical behaviour towards the Third World and the West’s wasteful handling of resources.