Der Mann auf dem Kirchturm
He is the village chimney sweep, and as a roofer, he loves working on church steeples at dizzying heights. For the boy, his grandfather is a lucky charm and a strong man. He wants to emulate him and learn more about his heritage. But his grandfather's fall from the roof changes everything, and on the filmmaker's thirty-first birthday, an unimaginable suicide occurs. What remains are open questions about intergenerational trauma, about male dominance, female subordination, about one's own identity – and silence.