Derborence
The newly-wed Antoine climbs an alp with the elderly Séraphin. A few weeks later a terrible landslide takes people and animals to their death. There are no survivors. The few who have escaped the disaster inform the village. Thérèse, Antoine's young wife, is pregnant. It's difficult for her to see her pregnancy through and adjust to her role as a young widow. Two months later, Antoine manages to free himself from the rubble. The villagers think he's a ghost. Finally they come to accept the fact he is alive. But he cannot accept the fact he is the only survivor. He returns to the mountain, convinced that Séraphin is still alive. At dawn, Thérèse discovers his disappearance. She wants to look for him among the debris, in order to “snatch from the dead something still alive”.