Dessine-moi une rivière
The Aire River in Geneva is being restored after 100 years of canalization, degradation and pollution. The process of restoration leads to a subtle reflection on landscape architecture and the role of Man in Nature. Guided by the drawings of the Swiss architect Georges Descombes and his Superposition group, the film meanders between seasons and stages of construction, with a soft interior music that reveals the global challenges of this small piece of territory. A large story for a tiny river.