Dialogues with the Future
In 1703, a bestselling book captured the provocative conversations between the Baron de Lahontan and Kondiaronk, a Wendat (Huron) leader and philosopher, in Quebec. Their exchanges on freedom, justice, and equality shook Europe, fueling Enlightenment thought and the birth of modern democracy. This film revives the dialogues—interwoven with contemporary reflections and the story of Émilie, a rebellious 18th-century Genevan woman—revealing how Indigenous ideas helped shape democratic ideals which remain urgent today.