Diario di un* Razzista
Andrea’s voice guides us through some thoughts, insinuating that we are all racists, Andrea first. Playing on the erroneous clichés around discrimination, such as the belief that no person of respect can be racist, or that black people are dangerous, the monologue brings us a stream of consciousness that is meant to make us reflect on the narration and consider the perceptions of ourselves and others. While listening to the words, the audience is visually led through an ordinary day in life. So, a racist leads a life like mine, yours, or anyone else’s?