Die innere Zone
Lucens, Switzerland, January 21, 1969. On this a thermonuclear accident occurred, its seriousness comparable to those that occurred in Chernobyl and Fukushima. News about the accident was hidden from the general public. Fifty years later, Marta, a psychologist, is ordered to explore the changes in the composition of the air due to abnormal gas outflow from a large alpine tunnel, and to examine its effects on the natural environment and on the scientists working inside the tunnel.