Die Kuh im Dorf lassen
In the past, prosperity in the countryside was measured by the size of the manure heap. Today, farmers meet environmental standards and draw up fertiliser balances in order to receive direct payments. Based on Blaise Hofmann’s bestseller, the film asks: Are these structures in keeping with the times, or do they merely serve economic interests?