Die letzten Tage der Ceausescus
The images of the condemnation and execution of dictator Nicolae Ceausescu and his wife Elena on Christmas Day in 1989 are etched deeply in the collective unconscious of several generations of television viewers. Exactly 20 years after its occurrence, the famous show trial was re-enacted in a historically reproduced setting. The film interweaves the stage production with interviews conducted with eyewitnesses and archive material and takes a look backstage in the Odeon Theater in Bucharest.