Die Pazifistin. Gertrud Woker: Eine vergessene Heldin
Gertrud Woker, one of the first female professors in Europe, was an early feminist and pacifist, advocating for women’s rights and against war. Yet her story was never included in historical accounts, despite the fact that she challenged the societal conventions of the day to oppose gender discrimination and immoral war practices. She was – as she continues to be today – a true inspiration for self-determined women.