Die Reise zum sichersten Ort der Erde
The lethal, highly radioactive nuclear waste from decades of nuclear power use is to be disposed of in final repositories for centuries to come. Safe places are being searched for throughout the world to this end. For 35 years, the Swiss-British nuclear physicist, Charles McCombie, has headed this mission as a top expert working for international organisations. Director Edgar Hagen examines the limitations and contradictions of this global quest. Nuclear power advocates and opponents face up to this responsibility and struggle for solutions. Dogmatic attitudes become unstable.