Die Schweizermacher
Max Bodmer and Moritz Fischer, the leading characters in this ironic, satirical comedy dealing with becoming - and living as - a Swiss citizen, are members of the Cantonal Police entrusted with the delicate task of examining foreigners who are candidates for Swiss citizenship. Different people have their own experiences when confronted with the various methods that can be employed in an investigation of this kind. All are fictions. However any resemblance to actual situations cannot entirely be ruled out...