Die Tunisreise
Tunisian filmmaker Nacer Khemir follows in the footsteps of artist Paul Klee, who undertook an epochal journey to Tunisia in 1914 with some of his friends. Today, almost 100 years later, Khemir takes the same route through Tunis, Sidi Bou Said, Hammamet and Kairouan, a journey into his country’s culture and history.