Downtown Switzerland
Zurich in the autumn of 2003: an insidious change of climate, which had more to do with politics than with the weather, made Christian Davi, Stefan Haupt, Kaspar Kasics, and Fredi M. Murer go on a spontaneous trail-hunting tour of their city. Each followed the irregular beat of life in the “Swiss metropolis of culture and economy”. They then combined their material to a multi-layered film, intertwining their individual handwritings and their different topics. Four film directors, four cameras, four points of view – in a film drawing an electrifying picture: Zurich as a trading centre of money and mind, where the most diverse ways of living peacefully coexist, interrelate, or brutally clash.