Es war finster und merkwürdig still
Silently, a man lands with his ship on a sea coast and moves into an abandoned house. From the very first sight the people of the nearby town find him suspicious. Soon the stranger begins to build a bizarre machinery. Day after day the townspeople observe him and eventually disclose his wonderous secret.