Europaland – A Journey Into Popular Cameroonian Imagination
The film broaches the issue of the image of Europe as seen by young Cameroonians: Among them Europe is both heaven on earth and the derivation of the African misery. The narrative follows the upcoming Cameroonian Reggae Artist Otu Bala Jah taking the viewer on a trip through the social imagery of Europe as “whiteman’s kontri” (white man’s country).