A documentary film based on the recollections of Elvira, an aged farmer's wife from the upper Blenio valley who recounts to her daughter the story of the first thirty years of her life. Elvira, the seventh of eleven siblings, recalls the lost traditions, and how the village remained cut off for months in winter when avalanches covered and closed the old Toira road. Stories of farmers' humble lives, light-hearted and sometimes sad, emerge from the past in this film.