Face Addict
Past and present lives cross paths in Face Addict, a film about the New York downtown scene and some of its main characters, whose legacy remains to today. The filmmaker, himself part of this downtown scene, which started in the late 1970s, brings back to life the era’s fantastic and unique atmosphere, when life and art were all mixed up with each other. A time which has not only left its traces on its participants but on today’s art and culture. Contributors include musician Debbie Harry of Blondie, Victor Bockris, the writer and biographer of Andy Warhol, and Glenn O’Brien, writer and poet. The film is about a group of different people and their common memories, as well as about their lives today.