Fedier – Urner Farbenvirtuose
The abstract painter Franz Fedier from Uri wrote Swiss art history with his “Drip Paintings”. Now his 24-year-old granddaughter Alma dares to take her own look at the man, the artist and his work and follows in his footsteps. Along the way, she meets people who had a connection to her grandfather. Among them are prominent names of the art scene such as the curator Bice Curiger or the art professor Gottfried Boehm.