Femmes et fières
Flying purple colours, inventive banners, marching crowds, joyful and determined faces: this film suggests a visual and sound immersion at the heart of the Swiss Women’s Strike on June 14, 2019, where more than 500’000 people marched in favour of gender equality in Switzerland. Testimonies of the organisers convey a universal account of this historical mobilisation towards gender equality.