Flying Scents – Of Plants and People
The research team led by Consuelo De Moraes is on the verge of discovering florigen – a substance that could make plants bloom instantly. While Florianne Koechlin uncovers that plants “speak” through scents, the artist duo Gerda Steiner and Jörg Lenzlinger question the boundaries between nature and artificiality. United by their passion for the plant world, the protagonists illuminate the complex interactions between plants, insects and humans.