Freeriding Zinal: Beyond The Tracks
Freeriders Jonas Monnin and Sébastien Varlet are adopting an original approach to mountaineering. They prefer to walk above the ski resorts, wearing their big downhill ski boots. This allows them to ‘’charge‘’ on the way down, maximising power and precision thanks to big bindings and skis built for speed. Compared to skitouring, this approach redefines freeride.