Goldau
In 1806, Mount Rossberg's collapse caused the most devastating natural disaster in Switzerland's history. On September 2nd, after heavy rain, a massive landslide obliterated Goldau, claiming 457 lives. Based on historical records and research, this film depicts the tragic moments that reshaped the valley and its people. It captures nature's raw power and the lasting impact of a catastrophe that echoes through history.