Guillaume Tell (ou le mythe de l'helvète courageux)
Do the Swiss actually deserve Wilhelm Tell as their national hero? Filmmaker Plantevin goes on a quest to find courageous Swiss people, challenging them to do Tell’s legacy justice. Plantevin’s search for a spiritual successor to Wilhelm Tell is the start of a road movie through Switzerland, often naïve and patriotic, but always affectionately tongue-in-cheek.