Nine-year-old Anuk Steffen plays the title role of the new Heidi film. Full of curiosity, she watches the film crew at work, and is especially intrigued by the sound engineer. Anuk takes us to a mysterious studio, where she becomes part of a fascinating experiment. Together with the Foley artist, she learns to dangle, plop and wriggle objects, adding sound effects to a scene from one of the first film adaptations of the famous novel by Johanna Spyri. An enlightening lesson about a legendary film character and the importance of the soundtrack in a film.