Helden sterben anders
The fateful story of a man who learns too late that vengeance always strikes the innocent as well. The battle against the Habsburg oppressors leads to the historic victory of the Swiss confederates in the year of 1386. Arnold Winkelried pays for this victory with his life. Suspenseful and dramatic, the film conveys in compelling scenes the powerful effect of faith, peace and brotherhood and challenges its rediscovery. But true freedom is much more than just a victorious battle.