Henri Cartier-Bresson – Biographie eines Blicks
The intense vitality and presence of Cartier-Bresson's recollections bear eloquent testimony to his “impassioned eye”. An incomparable visual journey traces half a century of photographic assimilation of the world, exploring entire continents and introducing us to people whose often delightfully humorous portraits by Cartier-Bresson are frequently as famous as the sitters themselves. Actress Isabelle Huppert, playwright Arthur Miller, publisher Robert Delpire and the photographers Elliott Erwitt, Josef Koudelka and Ferdinando Scianna present their own very personal views on Cartier-Bresson as friend and photographer.