Henriette Zéphir – le souffle des esprits
At the age of 41, Henriette Zéphir began drawing, influenced by extraneous forces, “driven” by the injunctions of a presence which she felt at her side. Since then she has dedicated herself to the “occults.” Discovered by Dubuffet in 1965, the artist never parted with any of her works before receiving permission from her “guide.” A portrait of an art brut artist.